mandag 19. mars 2012

Utladning og oppladning

Etter en lang dag på jobb er det utrolig deilig å krype opp i sofaen, tenne opp i peisen og kose seg med en stor kopp te. Det er superhektisk på jobb for tiden, så nå er batteriene tomme etter en lang dag. En må kose seg når man kan, så her ligger jeg med pleddet opp til nesa og slapper av så godt jeg kan.

Våren meldte sin ankomst i helga, men tror du ikke den tok avskjed også... Søndag formiddag var helt nydelig med sol fra postkortblå himmel, men på ettermiddagen ble verandaen, som endelig hadde blitt bar, igjen dekt med snø.

Jeg liker vinteren, jeg, ingen fare med det. Det er bare det at jeg liker våren så mye bedre!

Etter at jeg og K flyttet inn i et aldri så lite oppussingsobjekt i fjort høst var turen endelig kommet til å se på møbler til verandaen. Den er såppass stor at det bør bli plass både til spisebord og lounge-avdeling. En må jo ha litt luksus... Men nå når et teppe av snø har lagt seg over uteplassen igjen kjenner jeg at utelivet kjennes litt lenger unna, men en kan jo drømme seg bort i mellomtiden.

Disse bildene fra IKEA sin blogg gir virkelig inspirasjon til å drømme seg bort til varmere tider. Sommervarene er begynt å komme inn på varehuset, og jeg har vært og prøvesittet det meste. Vanskelig å velge for det er så mye fint.

En ting er å få på plass litt møblement, en annen er å begynne å tenke på planter og andre stemningsskapere ute. Det klør i fingrene etter å sette i gang, men det er vel bare å innse at det er i tidligste laget...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar